måndag 5 november 2012

Nytändning, två saker man bör undvika!

Nu tänder jag upp bloggen igen, efter stor efterfrågan...typ! I helgen försökte jag undvika politiken, vilket inte lyckades så där jättebra, men försöket var däremot tjänligt. Åkte upp till släkten i Sälen och njöt av fjälluften samt lekte spindelmannen med systersonen.

Några lärdomar:

Två saker man ska undvika när man besöker skog och fjällområden. För det första behöver man inte ställa sig på torget och berätta om hur viktig vargen är för ekosystemet.  Det leder till politiskt självmord, eller skapande av upploppsliknande förhållanden i byn! Jag erkänner att det är lockande om man ser till mina retsamma politiska begär! Tur att mina ställningstaganden i vargfrågan, än så länge, är bekvämt svaga! Men en sak är klar för mig, rädslan för vargen är verklig och man får inte ignorerar det. 

För det andra ska man undvika fjälltrafiken! Vissa gör det till en sport att köra om andra fordon med så kort sikt som möjligt och så många bilar som möjligt i samma svep. Grymt irriterande, och vissa har inte ens orkat sätta på vinterdäck. Som polis säger jag; kör försiktigt, ta god tid på sig, stressa inte och sätt på bra däck. Detta är en fenomenal trafikförsäkring utan självrisk, och man tjänar liv på det!

Förresten ang bilden nedan... en ICA-påse med älgfärs från jaktstugan i Sälen, med jägaren Johan, fördelades till frysen...!

Livskvalité!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar